Filmové novinky

Recenze: Captain America: Návrat prvního Avengera

CaptainAmericaNavrat1USA/2014, režie: Anthony Russo, Joe Russo

Žánr: Akční, sci-fi

Stopáž: 136 min.

Hrají: Chris Evans, Frank Grillo, Sebastian Stan, Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson, Robert Redford, Anthony Mackie

Po událostech v New Yorku žije Steve Rogers ve Washingtonu a pracuje jako agent SHIELDU. Snaží se zvyknout si na nový svět a vyrovnat se s minulostí, s čímž mu pomáhají i návštěvy u Peggy v domově důchodců. Nepřítel však nikdy nespí a kapitán je opět povolán do služby. Všechno kolem tajných operací ho však zneklidňuje a to oprávněně. Na Nicka Furyho je spáchán atentát a agenti SHIELDU se pod novým vedením tajemníka Alexandra Pierce otočí i proti Steveovi a jeho jedinému spojenci – Black Widow. Natasha a Steve musí rychle přijít na to, co se v řadách SHIELDU děje, kdo za tím stojí, ale hlavně jak zastavit nepřítelova nejlepšího a nejobávanějšího zabijáka – Winter Soldiera. Je nemilosrdný, přesný a neuvěřitelně rychlý. Dokáže ho kapitán zastavit?

Kapitán Amerika sklidil v USA neuvěřitelný úspěch a většina ohlasů jej označovala za nejlepší sólovou marvelovku plnou neuvěřitelných akcí. Byla jsem tedy zvědavá, jestli je to pravda nebo zda mě má očekávání opět zklamou. Paradoxně se stalo obojí. Steve Rogers je skutečně perfektním vojákem, který oplývá neuvěřitelným a úctyhodným smyslem pro čest. Díky tomu občas pochybuje o tom, zda skutečně dělá správné věci. Jakmile je ale v akci, dá do ní všechno a jeho bojové schopnosti jsou skutečně famózní. Jeho štít je smrtící zbraní i účinnou obranou v jednom. Bojové akce jsou nadupané, rychlé a efektní, ovšem minimálně v první třetině snímku z nich nebudete mít vůbec nic. Střih se filmařům ani v nejmenším nepovedl. Scény jsou rozmazané, nepřehledné a možná by jim prospěla menší salva kopanců a úderů, aby divák vůbec něco viděl.

CaptainAmericaNavrat7a

Výborná je ovšem hudba. Hudební doprovod je úžasně jednoduchý, efektní a k bojovým scénám sedí. Stejně vyvážený je i děj snímku – akce, humor a slova jsou ve správném poměru, který zajistí, že vám těch téměř 2,5 hodiny uteče jako voda. Dokonce vás i několikrát zamrazí, jelikož Marvel už se se svými hrdiny nemaže a dávám jim skutečně zabrat. Velmi příjemným překvapením je i postava Falcona. Jeho kostým je perfektní a scény s ním jsou výborné. Navíc v jeho postavě Steve našel přítele, kterého tolik potřebuje. Vyjma střihu je tu pak ještě jedna malá chyba na kráse. Kapitán Amerika je patriot s hvězdami a pruhy na uniformě, takže se filmaři samozřejmě nevyhnuli jisté dávce patosu a burcování hurá na ně, my jsme ti nejlepší. Ke kapitánovi to ale sedí, i když se nám to nemusí líbit. Chápu tedy, proč bylo americké publikum nadšené. U nás to asi tak horké nebude. I tak se ale druhý film o Steveu Rogersovi povedl!

CaptainAmericaNavrat8a

Dávám 75%. Skvělý akční film plný zvratů, výborných triků a břitkého humoru, který tragicky doplácí na práci střihačů. Na to, kolik snímek stál a jak si na akcích Marvel zakládá, je to alespoň podle mě průšvih. Když ze scén nic nevidím, tak mě to štve, to si mohou místo ran pěstí rozdávat karty. A nezapomeňte si počkat na titulky! Jsou tu ještě další dvě scény! 🙂

imdbcsfdweb