Filmové novinky

Recenze – Expendables: Postradatelní 3

Expendables3PlUSA/2014, Patrick Hughes

Žánr: Akční

Stopáž: 126 min.

Hrají: Sylvester Stallone, Jason Statham, Jet Li, Arnold Schwarzenegger, Mel Gibson, Harrison Ford, Wesley Snipes, Dolph Lundgren, Antonio Banderas

Barney Ross stojí před těžkou volbou. Pokud chce pokračovat v jediné práci, kterou má, bude si muset vybrat mezi přátelstvím ke svým dlouholetým kolegům anebo je poslat do důchodu a na poslední smrtelnou misi nabrat nové mladé žoldáky. Barney se rozhodne pro druhou variantu a vydává se hledat nové talenty. Jeho úkol je totiž velmi osobní. Proti Expendables stojí jeden z jejích zakladatelů, Conrad Sonebanks. Barney měl kdysi úkol Stonebankse zabít, což se mu viditelně nepodařilo a CIA mu nyní šlape na paty, aby svou chybu napravil a jednoho z nejnebezpečnějších obchodníků se zbraněmi navždy zprovodil ze světa. Dokáže ale nový Barneyho tým odvést svou práci?

Třetí díl Expendables přivádí do světa akčních hrdinů novou mladou krev, která umí používat všechny moderní vychytávky naší doby. Nože považuje za zastaralý vercajk, stejně jako je pro nás dnes kuše nebo prak. I tak ale Sylvester Stallone zůstal v řadách bojovníků a svalovců. Svou cestu na plátno tak našli judistka a zápasnice MMA Ronda Rouseyová, boxer Victor Ortiz a naděje akčních filmů Kellan Lutz a Glen Powell. Nutno uznat, že ale právě tato partička za výkony svých starších kolegů výrazně pokulhává a patří k tomu nejslabšímu, co na plátně uvidíte. A svůj podíl na tom má i naprosto vynikající Antonio Banderas, slizký Mel Gibson a starý dobrý Wesley Snipes. O Harrisonu Fordovi se ani není třeba zmiňovat. 🙂 Staříci si prostě jako již tradičně zabrali plátno pro sebe a nikomu nedali šanci. Z herců neustále čiší energie a to, že natáčení této akčňárny je pro ně v první řadě zábava.

Expendables3d

O dějové linii ani nemá cenu hovořit, samozřejmě tu je, ale v Expendables o nějaká filosofická  nebo morální moudra skutečně nejde. Hlavní je tu akce a té je vskutku požehnaně. Kaskadéři, pyrotechnici a tvůrci akčních sekvencí se opět vyřádili a na fanoušky tak v tomto ohledu čeká opět to nejlepší. Pravda, nevyhnuli se jistým za vlasy přitaženým detailům, ale i v tom to kouzlo spočívá. Snímek je nabušený od začátku až do konce a jedna hláška stíhá tu druhou. Co se týče Expendables, jednoduše klasika, i když méně zdařilá než ty předešlé.

BRAY_20130917_EXP3_12791.dng

Dávám 70%. Vše, o čem v akčním filmu toužím jsem dostala. Akci, humor a hnusného slizkého padoucha, co dostane na frak a spravedlnost zvítěží nad lží a nenávistí. 🙂 Škoda jen, že ti mladí to paradoxně kazí. Zvláště Ronda vážně neumí hrát. Na druhou stranu, prát se umí a chlapům se na ni bude asi dobře koukat, a to byl nejspíše cíl.

imdbwebcsfd